lørdag 13. april 2013

-Kostholdsplan-

Da har nazi PT-Niklas kommet fram med kostholdsplanen.!
Det første jeg tenkte var :
Et bilde sier mer enn ord har jeg hørt!

Men nå har jeg printa den ut og den henger faktisk på kjøleskapet, sånn at jeg skal få dårlig samvittighet VÆR gang jeg se på den!
Jeg må jo si at jeg går vel på en liten smell vær eneste dag.Men det er søren ikke så lett og bare glemme den nugatti skiva eller det digre glasset med sjokolademelk!
Uansett så har han ikke tatt helt av da så jeg skal nok klare og forholde meg til planen så godt jeg kan.!
Jeg har vilja vaffal!


Her haru planen:
Kine kosthold!!
Overordnende ting du skal huske på:
·         Spis 3 mindre måltider, istedenfor 3 store, eventuelt 1-2 mellommåltider
Du skal spise frokost à lunsj à middag, + eventuelt mellommåltid.
·         Prøv å spise regelmessig, med det menes få en rytme på tidspunkter for de forskjellige måltider, slik unngår man småspising.
·         Kutt ned på de raffinerte karbohydrater som sjokolade (og annet godis), lys pasta og ris, lyst brød og syltetøy og nugatti.
·         Spis mer proteiner og gode fett kilder
·         SPIS GRØNNSAKER og LITT FRUKT
·         Hold deg til farris istedenfor brus, eller vann!
·         Melder sukkersuget seg er det godt med valgfrie grønnsaker og hjemmelaget dip eller mørk sjokolade (70%).
·         Forslag til dessert er vanilje kesam med friske bær og smelte mørk sjokolade (70%).
·         SPIS FISK 2 GANGER I UKA.
·         Et godt råd er å begynne på et multivitamin tilskudd og omega 3, slik blir du godt dekk ift. til de forskjellige vitaminer og mineraler.

DAG
FROKOST
LUNSJ
MIDDAG
MELLOMMÅLTID
Dag 1:
En tynn skive grov brød med valgfritt kjøttpålegg og tomat eller agurk + ekte majones. Et egg + et glass med melk.
Valgfri salat, her kan det være fiskesalat eller kylling salat eller biffsalat. Kanskje med en solsikkeolje som dressing. Vann eller Farris.
Kyllingfilet, kalkunfilet eller indrefilet, med litt fullkorns pasta eller ris, eller 1 potet, sammen med valgfrie grønnsaker og saus. Farris eller tynn saft.
Valgfri frukt eller knaske grønnsak.
Dag 2:
En tynn skive grov brød med cottage cheese + en avokado eller en boks makrell i tomat. Et egg + ett glass med melk.
Rester fra middagen dagen før. Eller to tynne grove skiver med ost, reker, kjøttpålegg eller makrell i tomat. Vann eller Farris.
Ørret, laks, torsk eller sei med 1 potet og valgfrie grønnsaker med smør eller valgfri fiskesaus over.  Farris eller tynn saft.
Gresk yoghurt eller naturell yoghurt med litt korn og bær.
 

Så nå ære bye bye sjokolade and hello GRØNNSAKER!
(jesus kristiansen,hvordan skal dette gå!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar